top of page
Поиск
  • Фото автораVera

Урок -казка «Напевно диво – казка тут живе»

Тема:


Мета: розширити уявлення учнів про казку; вчити глибоко відчувати зміст твору, характер героїв;надихати учнів на створення власних казок; збагачувати словниковий запас; розвивати їх пам'ять , увагу, діалогічне та монологічне мовлення, фантазію; прищеплювати любов до казки, книги; виховувати тактовність, ввічливість, естетичний смак.

Обладнання: збірки казок, ілюстрації до творів, виставка малюнків «Мій улюблений герой казки».

Хід уроку

1. Вступне слово

Любі діти, привітаймо один одного посмішками.

Казки прийшли до нас з давніх – давен. Вони полюбилися і дорослим і малим.

Ми багато читали, а ще багато чули. Я пропоную вирушити до Чарівної країни Казок, у світ казкового королівства.

Вірші 1. Існує книг багато на землі.

Вони цікаві, мудрі, гарні.

Та кожен з нас, дорослий чи малий,

Всяк казочку читати полюбляє.

2. Казка – це світ чарівний та незвичний,

Казка – це диво, сповнене краси.

Поринуть в казку, це ж бо так цікаво,

Це справді свято, радість для душі.

3. У казці звірі мову мають,

Дерева розмовляють, мов живі.

Добро і правда завжди зло долають,

Тому і люблять казку діти всі.

4. В країну казок підемо я і ти,

У казці всім цікаво побувати.

Там вірних друзів можемо знайти,

І з ними хочемо потанцювати.

5. Мабуть, знаєш ти, у світі є країна,

Де живуть Мальвіна й Буратіно;

6. Ми в чарівний ліс підемо,

Казку в лісі ми знайдемо.

Кругом себе повернись,

Казко, де ти? Нам з’явись!

Музика Снігової королеви.

Снігова королева

Все навколо стало білим,

Все замерло, оніміло.

І вода в річках й озерах

Зупинилась і завмерла.

Холод землю обгортає –

Все живе нехай вмирає.

От би стало так навіки,

Щоб стрімкі застиглі ріки,

Змовк веселий спів пташиний

І щасливий сміх людини.

Як багато тут дітей! Всі сміються, веселяться ... І не знають, що я, велична Снігова королева, вже тут. Ну, нічого, недовго їм радіти, не буде їм свята, не буде казки ...

Музика Герди.

Але що я чую? Знову ця дівчисько! З тих пір, як вона позбавила Кая від моїх чар, все ніяк заспокоїтися не може!

Замість того, щоб вдома сидіти, троянди вирощувати, все по світлу бігає, всіх рятує, всім допомагає, все життя мені псує! Господі! Як вона мені набридла! Тільки в мене все як слід склалося, все в моєму казковому лісі стало так як того хочу ... і ось вона з'явилася ...і морозу не злякалася...і завірюха її не замела…

Герда

Ти добро лиш твори по всюди,

Хай тепло тобі повнить груди.

Ти посій і доглянь пшеницю,

Ти вкопай і почисть криницю,

Волю дай, нагодуй пташину,

Народи і зрости дитину!

Бо людина у цьому світі

Лиш добро повинна творити.

Здраствуйте, Снігова королево!

Снігова королева. Здрастуйте, Снігова Королево ... Ах, які ми виховані ...

Ну що, Герда, все бігаєш по світу, все шукаєш, кому допомогти? І не набридло це тобі?

Герда. А хіба можуть набриднути добрі справи? Якщо кожен буде допомагати і дарувати один одному частинку свого серця, тоді, весь світ стане світлішим і добрішим!

Снігова королева. Частинку власного серця ... ха-ха-ха ... Ну, мені-то цього не треба! Та й даремно сподіваєшся, не буде так ніколи! Не будуть діти добрими, милими, чуйними ...., А будуть байдужими і безсердечними!

А ти навіщо прийшла, якщо допомагати, то запізнилася ... Адже я вже зачарувала всіх казкових героїв, і всі добрі персонажі стали злими. Так що заспокойся і вирушай у свою казку, поливай свої троянди. Йди-йди до свого милого Кая та улюбленої бабусі, а мені не заважай! До речі , мені вже пора! Сподіваюсь, що більше не побачимося!

Герда. Що ж робити? Невже Снігова Королева зачарувала всіх казкових героїв? Невже це правда? Так чому ж я стою? Необхідно щось робити ... Швидше на допомогу казковим героям! Треба зняти чари.

Музика вовка.

Вовк.

Від мене всі втікають,

І злим мене вважають.

Мене у ліс женуть,

Овечок стережуть,

Щоб я їх не поцупив,

Не показав ім. зуби.

А що ж бо я зроблю,

Як м'ясо так люблю.

Музика Червоної Шапочки.

Червона Шапочка. Здоров будь, Вовче!

Вовк. І ти будь здорова, Червона Шапочко.

Червона Шапочка. Куди йдеш, старий розбійнику.

Вовк. Та який я розбійник? Я зовсім не розбійник! А йду до бабусі, пиріжки несу.

Червона Шапочка. Пиріжки? (облизується) Ах, як я люблю пиріжки ... пиріжки ... пиріжки.

Вовк. А,чому у тебе голос такий?

Червона Шапочка. А це для того, щоб ти мене краще чув!

Вовк. А,чому в тебе очі такі?

Червона Шапочка. А це, для того щоб тебе краще бачити!

Вовк. А, чому у тебе зуби такі?

Червона Шапочка. А це, для того щоб з'їсти тебе!

Музика пагоні.

Червона Шапочка. Уф, втік… ну нічого, від мене не втече,все одно піймаю…

Музика Герди.

Червона Шапочка. А-а-а, Герда? Привіт! Все по світу бродиш? А як там твій дорогоцінний Кай поживає? Нестерпний, бридкий хлопчисько! І навіщо ти йому допомагала?

Герда. Кожна людина гідна допомоги ... Схоже, тебе Снігова Королева зачарувала ...

Червона Шапочка. Що ти там бурмочеш собі під ніс? Говори голосніше!!! А то у мене від голоду вуха закладає !!! (наступає на Герду і стукає зубами )

Чарівна музика.

Червона Шапочка (оживає і ніби прокидається) Ой, що це зі мною було? Здрастуй, Гердо! Як ти сюди потрапила?

Герда. Я тут, щоб допомогти казковим героям. Дивись, здається Вовк біжить…

Вовк. Герда, допоможи! Тільки втік від цієї (зображує на голові ...) Шапки..., як раптом ці жадібні, злі троє поросят звідкілясь узялися ... Я їх боюся, сховай.

Ніф-Ніф. Гей, Сірий Вовче! Виходь! Здавайся по-хорошому!

Наф-Наф. Гірше буде! Краще сам виходь !! А то почнемо за тобою ганятися, пів-лісу перелякаємо, пів – лісу переламаємо ...

Ніф-Ніф і Наф-наф. І все одно тебе спіймаємо !!!

Ніф-Ніф. Краще сам, по-хорошому .... Виходь, а не то ....

Нуф-Нуф. Пропоную. Коли ми спіймаємо Вовка, ... знімемо з нього шкуру і зробимо чудовий килимок для своєї хатки!

Ніф-Ніф (відштовхує Нуф-Нуфа) Ну, ні! Спочатку відірвемо йому хвіст!

Наф-Наф (відштовхує обох) А потім ... А потім ... Зробимо з нього шашлик!

Вовк (ховається за спину Герди) Ой, мамочко! ..

Наступають і танцюють ..

Вовк. Гердо. Зроби же що – небудь.

Чарівна музика.

Ніф-Ніф (оживає і озирається) Ой! Привіт, Гердо!

Нуф-Нуф. Привіт, Червона Шапочка!

Наф-Наф. Здрастуй, Сірий Вовк!

Вовк. Пппппривіт, ой тобто здддрастуйте !!!

Поросята хором. Будеш з нами дружити?.

Вовк. Та я з радістю ...

Герда. Ось і добре! Тільки нам пора! Ми ще повинні допомогти іншим казковим героям! Чуєте?

Музика лисиці Аліси і кота Базиліо.

Герда. Швидше в дорогу, ми повинні встигнути всім допомогти.

Лисиця Аліса. Подайте бідній лисиці Алісі ...

Кіт Базиліо. І сліпому коту Базиліо ...

Лисиця Аліса. Подайте бідній лисиці Алісі ... ну, будь ласка ...

Кіт Базиліо. І сліпому коту Базиліо ... подайте на харчі ...

Музика Буратіно.

Кіт Базиліо. Аліса, дивися, наш старий приятель ...

Аліса. Я-то бачу, ти тільки не забудь, що сліпий.

Базиліо. Вже осліп!

Аліса. Кого я бачу, милий, коханий Буратіночко!

Базиліо. Яка зустріч!

Буратіно. Здрасте! Давно не бачились !!! Який у тебе чудовий ковпачок ...

Базиліо. Так. Який чудовий ковпачок!!!

Аліса. Милий, коханий Буратіночко! Який у тебе чудовий золотий ключик! Давай посадимо його на поле чудес ...

Базіліо. Так, давай його посадимо ... .І у тебе виросте п'ять, ні, десять золотих ключиків!

Буратіно. Знайшли дурня! З вас ще боржок за ті п'ять золотих, які ми вже саджали. Давайте грошики, та швидше!

Аліса. Добрий, милий Буратіночко! Ну звідки ж у старих, хворих жебраків можуть взятися п'ять золотих?

Буратіно. По-перше, вже не п'ять, а п'ятнадцять, з відсотками, а по-друге. .. Так, зрозуміло, борги віддавати не бажаємо ... Добре ... обідраного кота - на ланцюг, нехай у комірчині тата Карло мишей ловить ...

Базиліо (жалібно) Мяу ...

Буратіно. А Аліску ... на комір.

Аліса. Ах! (Падає в удаваний непритомність, Базиліо метушиться, плескає її по щоках, дме в обличчя).

Буратіно. Во !!! А комір вже ... готовий ...

Чарівна музика.

Буратіно. Привіт, друзі! Я йшов до вас показати ... Дивиться , що в мене є! Це золотий ключик, який усім принесе щастя!

Герда. Звичайно, принесе, якщо він в добрих руках! Друзі, вперед! Ми ще не всім встигли допомогти, треба поспішати !!! Швидше в дорогу.

Музика Попелюшки.

Попелюшка. Знову ця набридлива мелодія !!! Прибрати музику !!! Ви що, мене не чуєте ?? Ось так - то краще! Мачуха!

Мачуха. Що, Попелюшко!

Попелюшка. Ти посуд вимила?

Мачуха. Вимила, Попелюшко!

Попелюшка. А в будинку прибрала?

Мачуха. Прибрала, Попелюшко!

Попелюшка. Погано прибрала! Іди сюди, тільки швидше! Виходить Мачуха з мітлою.

Попелюшка. Ось смітинка, от порошинка! Скільки, врешті – решт, можна байдикувати! Совісті в тебе немає! Покараю! Тобі ще капусту, моркву, петрушку, картоплю посадити треба! І сукню мені пошити не забудь нову !!!

Мачуха. Так вчора закінчила 101

Попелюшка. А сьогодні 102 почнеш !!! І поговори ще мені!

Входить Принц.

Принц. Здрастуйте! Чи не знаєте ви хазяйку цієї туфельки? Вчора ця чарівна дівчина танцювала у нас на балу, але так несподівано втекла, що я не зміг наздогнати її. Моє серце розбито!

Попелюшка (підбігає і забирає туфельку) Дай сюди! Хто тебе просив брати чуже? Ну що за народ! Нічого забути не можна, все підберуть! (пауза, Попелюшка скоса поглядає на Принца) Ти що, мене не впізнаєш? Адже це я, найчудовіша дівчина на світі!

Принц. Ти ?! .. Але ти зовсім не схожа на ту таємничу незнайомку!

Попелюшка. Схожа, схожа ... Нема чого тут довго розмірковувоти, твоя справа - женитися!

Принц. Та не хочу я на тобі женитися!

Попелюшка. А хто тебе буде питати! Так у казці написано!

Червона Шапочка. Допоможи же їм, Гердо!

Чарівна музика.

Попелюшка (оживає) Як багато гостей! Привіт, друзі, здрастуйте, Ваша Величносте!

Герда. Ну ось, ми і розчаклували всіх казкових героїв, добро перемогло і тепер, нарешті, наступить свято!

Музика бала.

Підсумок уроку:

Казки можна розказувати ще довго – довго, але наш казковий урок добіг кінця.

Бесіда: Чого ви навчились у казкових героїв?

Очікувані відповіді(Потрібно поважати один одного,допомагати один одному, не хитрувати, бути добрим, ввічливим, багато читати.)

Попереду вас чекає ще багато непрочитаних казок. Вони живуть на полицях бібліотеки. Давайте разом складемо гасло про казку на згадку про урок.

Очікувані відповіді (Казка – це диво. Казка – це чарівний світ. Казка – це дитинство. Казка – скарбниця мудрості.

Нехай казки ідуть по світу, нехай живуть серед нас, вчать як треба жити по правді. Будьте і самі творцями цікавих, смішних, але повчальних казок.

70 просмотров0 комментариев

Недавние посты

Смотреть все
bottom of page